”Olkaa tekin valmiit, sillä hetkenä, jota ette aavista, Ihmisen
Poika tulee” Luuk.12:40. ”Joka häpeää minua ja minun sanojani, häntä Ihmisen
Poika on häpeävä, kun Hän tulee omassa sekä Isänsä ja pyhien enkelien
kirkkaudessa” Luuk.9:26.
Koko väärentämätön Raamattu on ”logos”,
Jeesus Kristus - eli Jumalan sanaa pelastukseksemme. Raamattua lainatessani käytän
kustantajan UUSI TIE vuoden 1993 käännöstä sekä tarvittaessa BibleHub’ia.
”Alussa
oli Sana, Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala” Joh.1:1. Jumaluuteen
kuuluvat Isä ja Hänen ainosyntyinen Poikansa. Isä on Jeesuksen Kristuksen
Jumala ja myös meidän Jumalamme: ”Jeesus sanoi hänelle: ’Älä koske minuun,
sillä minä en ole vielä noussut Isäni luo. Mene veljieni luo ja sano heille,
että minä nousen minun Isäni luo, ja teidän Isänne luo, minun Jumalani luo ja teidän
Jumalanne luo” Joh.20:17.
Haudasta ylösnoussut Vapahtajamme lausui
nämä sanat opetuslapsilleen noin 2000 vuotta sitten. Ennen kuolemaansa ristinpuulla
Jeesus lupasi tulla toisen kerran Isänsä luota maan päälle, tällä kertaa
hakemaan kaikkien aikojen pelastettunsa taivaskotiin. ”Älköön teidän
sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Isäni kodissa
on monta asuinsijaa. Sanoisinko minä muuten teille, että menen valmistamaan
teille asuinsijaa? Vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, minä tulen
takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen” Joh.14:1–3.
Jumalan Pojan ensimmäinen tulo oli ennalta
ilmoitettu Mooseksen ja profeettojen kautta. Jeesus Kristus täytti nuo
ennustukset pienintä piirtoa myöten. Samoin Hänen toinen tulemisensa on ennalta
ilmoitettu Raamatun profetioissa, ja siihen liittyvät tapahtumat ovat
täyttymässä ja tulevat täyttymään juuri niin kuin Jumala on ne Poikansa kautta ennalta
ilmoittanut.
Jeesuksen toista tuloa edeltävät ennustukset
ovat parhaillaan täyttymässä! Tutkikaamme niitä Raamatusta, ettemme eksyisi
niin kuin muinainen Israel, minkä Saatana sai johdettua pahasti harhaan. Tänäkään
päivänä suuri osa juutalaisista ei hyväksy Jeesusta Vapahtajakseen, vaan ovat
aikeissa palauttaa muinaisen uhripalvelusjärjestelmän eläinuhreineen, vaikka Kristus
oli se todellinen uhri, johon eläinuhrit viittasivat. Kuollessaan ristillä Jeesus
Kristus lakkautti muinaisen seremonialain eläinuhreineen.
Maailman hengellinen tila Jeesuksen tullessa
Jeesuksen tullessa aito usko oikeaan
Jumalaan on harvinaista. ”Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän
uskoa maan päältä?” Luuk.18:8, loppuosa. Spiritismi ja laittomuus
vallitsevat maan päällä. ”Silloin monet luopuvat uskosta sekä kavaltavat ja
vihaavat toisiaan. Monia vääriä profeettoja nousee, ja he eksyttävät monia.
Laittomuuden päästessä valtaan useimpien rakkaus kylmenee” Matt.24:10–12. ”Oikeus
torjutaan pois, ja vanhurskaus on kaukana. Totuus kompastelee torilla, eikä
rehellisyydelle ole sijaa. Totuus on kadonnut, ja joka pahasta luopuu, ryöstetään
paljaaksi” Jes.59:14,15. ”Tiedä, että viimeisinä päivinä on tuleva
vaikeita aikoja. Ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskujia, ylpeitä,
herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän
vihollisia, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa
rakastavia. Heissä on Jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.
Karta sellaisia” 2.Tim.3:1–5.
Luopumuksen tila seurakunnissa
Jeesuksen tullessa
Jumalan Pojan tullessa Ihmisen Pojaksi maan
päälle, oli silloinen Jumalan omaisuuskansa suuren luopumuksen tähden
pakanallisen Rooman vallan alaisuudessa, ja he odottivat vapauttajaa sen jumalattoman
vallan ikeestä. Synnin sokeudessaan he eivät ymmärtäneet kirjoituksia ja siksi päätyivät
surmaamaan Hänet, joka tuli vapauttamaan Häneen uskovat synnin orjuudesta (katso
Matt.1:21). Samoin nytkin, Ihmisen Pojan tullessa maan päälle toisen kerran,
nyt hakemaan lunastettunsa taivaskotiin, on nykyinen Israel, eli Seitsemännen
päivän adventistiseurakunta, suuren luopumuksensa tähden paavillisen Rooman
vallan alaisuudessa, eikä tämäkään seurakunta tunne etsikkoaikaansa, joka on
pian ohi mennyt. ”Sinulle tulevat päivät, jolloin vihollisesi saartavat
sinut vallilla, piirittävät sinua ja ahdistavat sinua joka puolelta. He
kukistavat sinut maan tasalle, surmaavat sinussa olevat asukkaasi eivätkä jätä
sinuun kiveä kiven päälle, koska et tuntenut etsikkoaikaasi” Luuk.19:43,44.
Näin tapahtui Jerusalemin temppelille sekä sen synnin sokaisemille asukkaille
vuonna 70 jKr. Historia toistuu! Samoin tulee käymään nimiadventisteille, katso
Hes.9. luku.
Seitsemännen Päivän Adventtikirkko ei enää
ole Yehovah’n käskyt pitävä kansa; ei sittenkään, vaikka sen pääkonferenssin
kaupallinen osasto on vääryydellä ja viekkaudella rekisterisuojannut Jumalan
jäännökselle antaman nimen ”Seitsemännen päivän Adventistit”
kaupalliseksi tavaramerkikseen, eli heistä on tullut virallisesti ”tavaramerkkiadventisteja”
eli ”nimiadventisteja”.
Suurin luopumus
Ennen Jeesuksen tuloa on maailmalle
julistettava totuus pelastuksen kannalta tärkeistä asioista, jotta ihmiset
osaisivat valita puolensa; joko Kristuksen tai Saatanan. Sapattitotuus on yksi
niistä. ”Näin, että Jumalalla oli lapsia, jotka eivät (vielä) näe eivätkä pidä Sapattia.
He eivät olleet hylänneet sen valoa. Ja ahdistuksen ajan alkaessa meidät
täytettiin Pyhällä Hengellä, kun menimme eteenpäin ja julistimme Sapattia
täydellisemmin. Tämä raivostutti kirkot ja nimiadventistit, koska he eivät
kyenneet kumoamaan Sapatin totuutta." Ellen G. White: Review and Herald
21. heinäkuuta 1851.
Luopuneet nimiadventistit viettävät vielä
Sapattia muodollisesti, mutta sunnuntailakien yhä voimistuessa he tulevat hylkäämään
myös neljännen käskyn ”Muista pyhittää Sapatin päivä…” ja vaihtamaan
lepopäivänsä Sapatista sunnuntaille, näin sanoo profetian Henki. Adventtikirkko
on yhtynyt ekumeniassa suureen Babyloniin, eli paavikirkkoon ja langenneisiin
protestanttisiin kirkkokuntiin, joiden jumalana on pakanallinen Kolminaisuus,
jonka myötä nimiadventistitkin ovat omaksuneet naispappeuden sekä jo paikoin myös
homouden ja lesbouden.
Todellinen Jumaluus
Seitsemännen päivän Adventistien uranuurtajien
uskonperiaatteissa vuodelta 1872 sanotaan Jumalasta ja Hänen Pojastaan:
I - että on olemassa yksi Jumala,
persoonallinen, hengellinen olento, kaiken luoja, kaikkivoipa, kaikkitietävä ja
ikuinen; ääretön viisaudessa, pyhyydessä, oikeudenmukaisuudessa, hyvyydessä,
totuudessa ja armossa; muuttumaton ja kaikkialla läsnä Hänen edustajansa, Pyhän
Hengen, välityksellä. Ps.139:7.
II – että on olemassa yksi Herra Jeesus
Kristus, iankaikkisen Isän Poika, Hän, jonka kautta Hän loi kaiken ja jonka
kautta ne pysyvät voimassa; että Hän otti päällensä Aabrahamin siemenen
luonteen langenneen rotumme lunastukseksi; että Hän asui ihmisten keskuudessa,
täynnä armoa ja totuutta, eli esimerkkinämme, kuoli uhrinamme, herätettiin
vanhurskauttamiseksemme, nousi korkeuksiin ainoaksi välittäjäksemme taivaan
pyhäkössä, jossa Hän vuodatetun verensä ansioiden kautta varmistaa
anteeksiannon kaikkien niiden synneistä, jotka katuvina tulevat Hänen luokseen;
ja pappistyönsä viimeisenä osana, ennen kuin Hän ottaa valtaistuimensa
kuninkaana, Hän sovittaa suurena sovituspäivänä kaikkien tällaisten synnit, ja
heidän syntinsä pyyhitään sitten pois (Ap.t.3:19) ja kannetaan pois pyhäköstä,
kuten näkyy leeviläisen pappeuden palveluksessa, joka ennakoi ja esikuvasi
Herramme palvelutyötä taivaassa. Katso 3.Moos.16; Hepr.8:4,5; 9:6, 7; jne.
Adventistien uranuurtajien ja heidän
jälkeläistensä Raamattuun perustuva käsitys Jumaluudesta ilmenee
muuttumattomana vuodesta 1872 uskon periaatteissa sekä seurakunnan
vuosikirjoissa vuosilta 1889–1931 eli vielä 16 vuotta Jumalan sanansaattajan Ellen
Whiten kuoleman jälkeen! Se on muuttumatonta totuuden valoa, jonka Jumala Yehovah
on antanut itsestään ja synnyttämästään Pojasta.
Isä Jumala on aina ollut, mutta Poika on
joskus muinaisuudessa ennen luomisaikojen alkua Isästä syntynyt: Psalmi 2:7:
”Minä ilmoitan, mitä Yehovah on säätänyt. Hän lausui minulle: ’Sinä olet
minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin”. Isä Jumala on ainoa tosi Jumala, josta
kaikki on lähtöisin, ensin Poika, sitten Pojan kautta koko universumi
luomakuntineen: Joh.1:3: ”Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan. Ilman
Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on”. Isä on Pojankin Jumala Joh.20:17:
”Jeesus sanoi hänelle: ’Älä koske minuun, sillä minä en ole vielä noussut
Isäni luo. Mene veljieni luo ja sano heille, että minä nousen
minun Isäni luo ja teidän Isänne luo, minun Jumalani luo ja
teidän Jumalanne luo’.”
Adventtikirkon uusi käsitys Jumaluudesta:
Herramme Jeesuksen Kristuksen herättämästä vuosien
1840–1844 adventtiliikkeestä on suuren luopumuksen vuoksi muodostunut uusi seurakunta,
vaikka se yhä teeskentelee olevansa Jumalan käskyt pitävä jäännösseurakunta.
Todisteena tästä esitän nykyisen Adventtikirkon
28 -kohtaisista perususkomuksista kohdan 2. (Kolminaisuus hyväksyttiin
virallisesti SPA:n jumalaksi vuoden 1980 yleiskokouksessa Texasissa, USA:ssa):
”On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja
Pyhä Henki, kolmen yhtä ikuisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa,
kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää
ihmisen käsityskyvyn. Kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla
itsensä. Jumala, joka on rakkaus, on ikuisesti arvollinen saamaan koko
luomakunnan ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (1. Moos. 1:26; 5. Moos.
6:4; Jes. 6:8; Matt. 28:19; Joh. 3:16; 2. Kor. 1:21–22, 13:13; Ef. 4:4–6; 1.
Piet. 1:2.)”
Nimiadventistit uskovat, että ”On
olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä ikuisen persoonan
ykseys.” Tällaista Israelin jumalaa ei Raamatusta löydy, sillä Jumala sanoi Pojalleen: ’Tehkäämme ihminen kuvaksemme,
kaltaiseksemme… Jumala loi ihmisen (hepr. adam) omaksi kuvakseen, Jumalan
kuvaksi Hän hänet loi, mieheksi ja
naiseksi hän loi heidät.” Jumala loi Poikansa kautta vain yhden Aadamin omaksi kuvakseen eikä kolmea identtistä Aadamia. ”Mies ei saa peittää päätään, koska hän on
Jumalan kuva ja kunnia. Nainen taas on miehen kunnia” 1.Kor.11:7.
”Mieheksi ja naiseksi Hän loi
heidät.”
Naisen luominen
miehen kyljestä kuvaa Jumalan Pojan syntymää Isästä. Raamatussa nainen (hepr. neqebah)
kuvaa Kristuksen verellään lunastamaa seurakuntaa: ”Miehet, rakastakaa kukin vaimoanne, kuten Kristuskin
rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen puolesta” Efes.5:25. Kristuksen
puhkaistusta kyljestä syöksynyt veri- ja vesivirta puhdistaa Kristuksen jäännösseurakunnan,
jossa ei tule olemaan tahraa eikä ryppyä. ”Vaimot, olkaa omille miehillenne
alamaisia kuten Herralle, sillä mies on vaimonsa pää, kuten Kristus on
seurakunnan pää, Hän (seurakunta)ruumiin Vapahtaja. Kuten seurakunta on
Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin kukin miehelleen kaikessa alamaisia.
Miehet, rakastakaa kukin vaimoanne, kuten Kristuskin rakasti seurakuntaa ja
antoi itsensä alttiiksi sen puolesta. Hän pyhittää ja puhdistaa sen vesipesulla
sanan kautta, asettaakseen eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi
tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan olisi pyhä ja nuhteeton” Efes.5:22–27.
Suurimman luopumuksen
seuraukset
Katolisen kirkon pakanuudesta omaksuma Kolminaisuus
on Saatanan kapinaa Jumalan säätämää järjestystä vastaan. ”Minä tahdon
teidän tietävän, että Kristus on jokaisen miehen pää, mies on naisen pää, ja
Jumala on Kristuksen pää” 1Kor.11:3. Tässä on järjestys Jumalan vallan alaisuudessa.
Miksi ei mainita Pyhää Henkeä siihen kuuluvaksi? Siksi, että Isän Henki on Isä
itse ja Pojan Henki on Poika itse. Yksin edellä luettu Raamatun jae paljastaa Kolminaisuuden
pakanajumalaksi, eli Saatanaksi, joka halusi nousta kolmanneksi, ”Korkeimman
vertaiseksi” Jes.14:14. Pyhä Henki ei ole Jumalan ja Kristuksen rinnalla kolmas
erillinen jumalolento, vaan Se on Jumaluuteen kuuluva ominaisuus: Jeesus voi
Henkensä kautta olla läsnä missä ikinä haluaa samoin kuin Isäkin, ja samaan
aikaan istua Isänsä kanssa Hänen valtaistuimellaan. Isä Jumala on Henkensä
kautta Pojassaan Kristuksessa, Kristus on Henkensä kautta Isässään ja meissä,
Hänen opetuslapsissaan. ”Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen
Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä” Joh.14:20. Jeesus
Kristus itse on tuo luvattu ”toinen puolustaja”, totuuden Henkenä, ei enää ihmisyyteen
sidottuna, jakeet 16–18.
"Ihmisyyteen sidottuna Kristus ei
voinut olla joka paikassa henkilökohtaisesti; siksi heidän eduksensa oli täysin
se, että Hän jättäisi heidät, menisi Isänsä luo ja lähettäisi Pyhän Hengen
seuraajakseen maan päälle. Pyhä Henki on [Kristus] itse, ihmiskunnan
persoonallisuudesta riisuttu ja siitä riippumaton. HÄN edustaisi itseään Pyhän
Hengen läsnäolona kaikissa paikoissa” Ellen G. White, Kirje 119, 18. helmikuuta
1895.
Koska Poika on Isästään Jumalasta syntynyt,
Hänen Henkensä ja olemuksensa on aivan sama, kuin Isän Jumalan (Room.8:9).
Seurakunnan luopumus on eräs Jeesuksen tulon varmoista merkeistä
Heti Paavalin kuoltua apostolinen seurakunta
alkoi luopua evankeliumin puhtaasta totuudesta.
”Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän
keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät säästä laumaa. Teidän omasta
joukostannekin nousee miehiä, jotka puhuvat sellaista mikä on väärää ja nurjaa,
vetääkseen opetuslapsia mukaansa” Apt.20:29,30.
Pakanallisen Rooman vallan alaisena
langennut seurakunta yhdisti kristinuskon pakanuuteen, näin syntyi Kristusta ja
Jumalaa vastustava hirmuhallitsija Rooman piispa, paavinvalta, joka keisarillisen
Rooman vallan hajottua peri Rooman keisarien arvonimet ja aseman yli Euroopan
kuninkaiden päiden. Koko senaikainen seurakunta ei kuitenkaan hyväksynyt uusia
pakanallisia tapoja ja perinteitä, harvat pitäytyivät puhtaassa Sanassa, vaikka
paavinvalta yhdistyneenä valtiovaltaan pyrki heidät tuhoamaan. Näin toteutuivat
Raamatun sanat 2.Tess.2:3,4.
Ensin tapahtuu luopumus
Niin kuin ensimmäisessä, niin viimeisessäkin
seurakunnassa on tapahtuva suuri luopumus ennen Jeesuksen II tuloa. Näin Raamattu
ennustaa ja näin ennustus on toteutunut. Ensimmäisestä syntyi paavikirkko ja
viimeisestä on syntymässä paavikirkon kuva (katso Ilm.13:14).
SPA-tavaramerkkiseurakunta on jo
vuosikymmeniä ollut Yehovah’n vanhurskaan seurakunnan vainoajan, paavinvallan, kuva.
Heti Jumalan sanansaattajan Ellen Whiten kuoltua alkoivat jesuiitat
soluttautua adventtiseurakuntaan, sen yliopistoihin sekä johtotehtäviin,
muuttaakseen seurakunnan paavinvallalle suopeaksi. Myyräntyön hedelmät ovat nyt
nähtävissä!
Vuosien
1840–1844 adventtiherätyksessä syntyneestä SPA-seurakunnasta on vuosikymmenten
kuluessa jesuiittojen vaikutuksesta muodostunut uusi seurakunta ”Laodikea”, joka
on alkuperäisen Filadelfian seurakunnan (Ilm.3:7–13) irvikuva.
”Minä annan sinulle Saatanan synagogasta
niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia (eli seitsemännen päivän adventisteja) vaikka eivät ole, vaan
valehtelevat. Minä panen heidät tulemaan ja kumartumaan sinun jalkojesi eteen
tietäen, että minä rakastan sinua” Ilm.3:9. Tämä ennustus on toteutuva pian
edessä olevana suuren ahdistuksen aikana juuri ennen Jeesuksen II tuloa
kunniassaan ja kirkkaudessaan hakemaan lunastettunsa taivaskotiin (Dan.12:1; Matt.16:27;
25:31).
Millaisia ovat jesuiitat?
Kirjassa Suuri Taistelu Kristuksen ja
Saatanan välillä s.153–154, Kristuksen Henki paljastaa jesuiittojen todellisen
olemuksen:
”Uskonpuhdistuksen ensimmäiset voitot
olivat takanapäin, ja Rooma kokosi uusia joukkoja sen tuhoamiseksi.
Perustettiin jesuiittaveljestö, paavinkirkon puolustajista julmin,
häikäilemättömin ja mahtavin. Jesuiitat eivät piitanneet luonnollisen
kiintymyksen vaatimuksista ja omantunnon äänestä eivätkä tunnustaneet muita
sääntöjä ja siteitä kuin oman järjestönsä antamat.
Kristuksen evankeliumi oli tehnyt
kannattajansa kykeneviksi kohtaamaan kärsimyksiä, sietämään kylmää, nälkää,
raadantaa ja köyhyyttä, korottamaan totuutta piinapenkistä, vankityrmästä ja
polttoroviosta välittämättä. Jesuiittojen oppi teki kannattajansa niin
fanaattisiksi, että he pystyivät kohtaamaan samanlaisia vaaroja ja vastustamaan
totuuden voimaa kaikilla petoksen aseilla. Mikään rikos ei ollut heille liian
suuri, ei mikään petos liian alhainen, eikä mikään valepuku liian
vastenmielinen. Heidän vakaa aikomuksensa oli tuhota protestantismi ja
palauttaa paavin ylivalta.
He vierailivat vankiloissa ja sairaaloissa,
auttoivat sairaita ja köyhiä ja käyttivät Jeesuksen pyhää nimeä, Hänen,
joka vaelsi ympäri ja teki hyvää. Mutta moitteeton ulkokuori kätki usein alleen
rikollisia ja vaarallisia aikeita.
Järjestön perusperiaatteita oli, että
tarkoitus pyhittää keinot. Valehtelu, varkaus, väärä vala ja salamurha olivat
suositeltavia, kun ne palvelivat kirkon
etua. Jesuiitat soluttautuivat valtion virkoihin, etenivät
kuninkaiden neuvonantajiksi ja vaikuttivat kansakuntien politiikkaan (esim. nykyinen
jesuiitta Anthony Fauci, koronakeisari). He ryhtyivät palvelijoiksi
vakoillakseen isäntiään. He perustivat oppikouluja ruhtinaille ja aatelisille
ja kouluja rahvaalle. Protestanttisten vanhempien lapsia houkuteltiin
noudattamaan paavinkirkon rituaaleja. Näin pojat kavalsivat vapauden, jonka
puolesta isät olivat ponnistelleet ja uhrautuneet. Mihin tahansa jesuiitat
menivät, siellä paavikunnan asema elpyi.
Heidän valtansa lisäämiseksi julkaistiin
bulla, joka vakiinnutti uudelleen inkvisition. Paavilliset hallitsijat
käynnistivät jälleen tämän kammottavan tuomioistuimen toiminnan, ja salaisissa
vankityrmissä tehtiin taas julmuuksia, jotka ovat liian kammottavia päivänvaloon
tuotaviksi. Monissa maissa tuhannet kansan parhaimmistoon kuuluvat, kaikkein
älykkäimmät ja oppineimmat, surmattiin tai ajettiin maanpakoon.” Näin
kirjoittaa jesuiitoista Jumalan sanansaattaja Ellen White. Paavi Franciscus
oli ensimmäinen jesuiittavalan vannonut paavi.
Jesuiitat ovat vuosikymmenten kuluessa
soluttautuneet kaikkiin protestanttisiin seurakuntiin saaden ne myötämielisiksi
paavinvallalle, joka on Kristuksen ja Hänen seuraajiensa suurin vihollinen ja
vainoaja maan päällä. Niinpä anglikaaninen piispa Tony Palmer julistaa 9.3.2014
päivätyssä YouTube-videossa, että ”The Protest is Over” – Protesti on
ohi. Mutta näinhän ei ole. Viimeisen taistelun Kristuksen ja Saatanan välillä
tulee voittamaan Sapatin Herra ja Hänen uskolliset protestanttiset seuraajansa.
”Ne sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava ne, sillä Hän on
herrojen Herra ja kuningasten Kuningas. Kutsutut, valitut ja uskolliset voittavat Hänen
kanssaan” Ilm.17:14.
Mikä on Yehovah’n seurakunta Jeesuksen tullessa?
Kautta aikojen Jumalan todellinen seurakunta
on muodostunut Kristuksen uskollisista seuraajista. Ilmestyskirjassa viimeinen elossa
oleva Jeesuksen uskollinen seurakunta on Filadelfian seurakunta (Ilm.3:7–13),
joka sai nimekseen Seitsemännen päivän adventistit, ja josta vähitellen muodostui
luopumuksen myötä Laodikean seurakunta (Ilm.3:14–22), joka varasti
itselleen Jumalan jäännökselleen antaman nimen Seitsemännen päivän adventistit,
rekisteröimällä sen kaupalliseksi tavaramerkiksi, jota se käyttää vainon
välineenä uskollista Filadelfian seurakuntaa vastaan.
Rakastan Seitsemännen päivän Adventtiseurakuntaa, mutta vihaan sen luopumuksia. Alkuperäinen, Jumalalta saatu adventtisanoma on kirkasta raamatunvaloa, josta ei olisi saanut luopua. Muuta liikettä ei tule, kuin suuri herätys- ja uskonpuhdistusliike adventtikansan keskuudessa. Näin on Ihmisen Poika luvannut. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm.14:12. Aamen!
Reino Kuikka
kuikkareino@gmail.com
