Otsikko 1 Pelastuskokemukseni
Jumalan siunausta sinulle rakas totuuden ystävä. Nimeni
on Reino Kullervo Kuikka, eläkkeellä oleva graafinen suunnittelija,
yksityisyrittäjä. Viimeiset vuodet ennen eläkkeelle siirtymistä ja sen
jälkeenkin työskentelin kuvataiteilijana ja lampurina. Nykyisin teen vaimoni
kanssa lähetystyötä meille suotujen mahdollisuuksien mukaan, sillä Jeesuksen
toinen tulo on erittäin lähellä, aivan oven edessä.
Koin pelastuksen Kristuksessa eli uudestisyntymän
ylhäältä, aivan yllättäen, ennalta arvaamatta. Tämä tapahtui vuoden 1976
elokuussa, sen 27. päivän iltayössä. Myöhemmin huomasin, että uudestisyntymäni
tapahtui sapattiyönä. Viikkosapatti alkaa Raamatun mukaan perjantai-illan
auringonlaskusta ja päättyy lauantai-illan auringonlaskuun.
Miten Jeesus johdatti minut ratkaisuun lähteä
Häntä seuraamaan?
Olin silloin valtakunnallisen pankkiryhmän keskusliitossa
taiteilijana Helsingissä. Asuin perheineni Espoon Olarissa. Minut oli
ilmoitettu johtamistaidon seminaariin, jossa oli pankkilaisia eri puolilta
maata. Työskentelimme ryhmissä ja arvioimme toistemme luonteita ennalta
lukemamme kirjan pohjalta. Kurssin tarkoituksena oli parantaa työpaikan
ilmapiiriä, kaikkia työntekijöitä arvostaen asemaan katsomatta.
Meille näytettiin amerikkalainen elokuva Twelve Angry Men,
jonka sankarina oli Davis niminen arkkitehti lautamiehenä. Häntä näytteli
filmissä Henry Fonda. Elokuvassa 12 valamiestä sulkeutui huoneeseen pitkän
pöydän ympärille päättämään nuorukaisen kohtalosta. Häntä syytettiin I asteen
murhasta. Todisteet oli oikeudessa esitetty, ja valamiehistön oli tultava
yksimieliseen päätökseen, oliko nuori mies syyllinen vai syytön. Tässä filmissä
lautamiehistä voidaan tunnistaa nuo eri luonteen piirteet yksi kautta
yhdeksästä yhdeksän kautta yhdeksään.
Arkkitehti Davis edusti hienosti yhdeksän kautta yhdeksän
ihmistyyppiä. Hän ei suoralta kädeltä tuominnut nuorukaista syylliseksi, kuten
aluksi kaikki muut kollegansa, vaan mietti ja laskeskeli voiko oikeudessa annetut
todistajalausunnot sopia yksiin tapahtuneen rikoksen kanssa niin että nuori
mies voisi olla syyllinen. Esittämänsä tosiasiat todistivat kuitenkin syytetyn nuorukaisen
syyttömäksi, johon lopputulokseen muutkin valamiehet lopulta toinen toisensa
perään taipuivat.
Ihastuin 9/9 ihmistyyppiin ja mielessäni päätin tehdä
muutoksen elämässäni. Tiesin, että vaatii rohkeutta ajatella omilla aivoilla, olla
herkkänä omantunnon äänelle ja taistella totuuden puolella eikä mennä mukavuuden
halusta lauman mukana. Tietämättäni olin päättänyt lähteä Jeesusta seuraamaan. Raamatusta
ymmärsin, että Ihmisen Poika Jeesus Kristus on 9/9 ihmisluonne kaikessa
täyteydessään.
Jumala loi ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen 1.Moos.1:26.
Syntiin-lankeemuksen seurauksena Jumalan kuva ihmisessä turmeltui. Jeesus,
Jumalan ainosyntyinen Poika, tuli palauttamaan kadotetun ihmisen kuvakseen,
kaltaisekseen, eli "tekemään tyhjäksi Perkeleen teot" 1.Joh.3:8.
Tuona perjantain iltayönä loioin sängyssä nukkuvan vaimoni
vieressä selälläni maaten mielessäni menneen viikon tapahtumat, kun yllättäen taivas
lähestyi minua. Jotain valtavan hyvää henkeä laskeutui päälleni, ihanat
virtaukset kulkivat läpi ruumiini ja sieluni. Olin yhteydessä korkeampaan henkiolentoon. Tunsin,
että minua hoivasivat pyhät henkiolennot ja olin ajatuksen nopeassa yhteydessä
heihin. Sanoja ei tarvittu. Kristuksen Henki ja pyhät enkelit olivat
vaikuttaneet elämässäni johdattaen minut ratkaisun hetkeen. Synnin raskas taakka
otettiin sydämeltäni. Koin riemullisen vapauden tunteen, olin vapautettu synnin
orjuudesta! Itkin onnesta.
Tunsin olevani kuin pieni, viaton lapsi suuren,
rakastavan Isän sylissä. Siinä tilassa Jumala antoi minulle näyn. Oli kuulas,
kirkas, sininen avaruus, siinä minua tuijotti suuri ja kylmä silmä tahtoen
tappaa minut. Mutta en tuntenut pelkoa, olinhan mahtavan, rakastavan Isäni
sylissä. Sitä katsoessani Ilme pahan silmässä muuttui, siitä katosi voima ja iiriksen
peitti sumea kaihi. Lopulta silmä kiehui kuumuudesta. Nesteet valuivat höyryten
ulos sen kaihisen iiriksen pupillista. Paha oli täysin kuollut. Siihen näky
loppui.
Tajusin, että pahan valta minussa oli voitettu. Olin
unohtanut kouluaikana saadut evankeliumiopetukset, jotka palautuivat uudella
tavalla mieleeni ryhtyessäni lukemaan Raamattua. Jeesuksen Golgatan ristillä
vuotanut veri oli puhdistanut minut kaikesta synnistä. Tässä näyssä oli myös
ennustus Saatanasta, jota paha silmä kuvasi: ”Ja minä panen vainon sinun (Saatanan) ja
vaimon (Kristuksen seurakunnan) välille ja sinun (Saatanan) siemenesi (jumalattomien
ihmisten) ja hänen (Kristuksen seurakunnan) siemenensä välille; se (Ihmisen
Poika) on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän”
1.Moos.3:15. Ristinkuolemallaan Kristus tulisi kukistamaan Saatanan vallan ja
lopulta tuhoamaan hänet siemenineen eli jumalattomine joukkoineen tulijärvessä.
Herätin vaimoni viereltäni ja kerroin hänelle mitä suuria
minulle oli juuri äsken tapahtunut. Pyysin anteeksi häntä kohtaan tekemäni
synnit. Olin ollut joitain kertoja hänelle uskoton. Hän antoi anteeksi, mutta
luuli minun seonneen päästäni.
Seuraavana päivänä, lauantaina, menimme appivanhempieni
vuokramökille Enäjärvelle. Kerroin appiukolleni kokemukseni. Anoppini kuunteli
epäuskoisena, jopa kovin harmistuneena puheitani. En itsekään oikein ymmärtänyt
uutta sydämeni tilaa. Luulin, että en enää pysty tekemään syntiä. Sanoin apelle,
etten kykene kiroamaan, mutta tulihan suustani ”perkele” kun oikein kokeilin. Se
palautti minut maanpinnalle, pelastettukin voi tehdä syntiä jos haluaa, mutta ellei hän kadu ja tee parannusta, hän kadottaa Kristuksen vanhurskauden vaipan, ja hänen nimensä pyyhitään pois elämän kirjasta. Jumala
antaa meille vapauden valita joko hyvän tai pahan. Mutta Hänen lapsinaan saamme
tahdon ja voiman valita hyvän ja hylätä pahan. Synnin orjina meillä itsellämme ei ole voimaa
vapautua syntitaakastamme.
Iltayön tultua menimme nukkumaan, appivanhemmat yläpetiin ja vaimoni 6-vuotiaan tyttäremme kanssa alapetiin ja minä vaimoni viereen, vajaan vuoden vanha tyttövauvamme nukkui äitiyspakkauslaatikossa sängyn vieressä. Vauvamme tuhisi nuhassa ja alkoi itkeä. Otin hänet laatikosta ja hän rauhoittui siinä maatessaan rintani päällä.
Jälleen tunsin, kuinka Kristuksen Henki laskeutui
päälleni ja ilon virtaukset täyttivät sieluni ja ruumiini. ”Älkää juopuko
viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä”, kehottaa
Paavali kirjeessään Efeson seurakunnalle. Olin jälleen yhteydessä taivaaseen.
Siinä maatessani selälläni pieni vauveli tuhisten rinnallani mieleeni tuli
kysymys: ”Saanko nähdä isäni?” En tiennyt miten kuolleiden laita on, sillä isäni oli
ollut jo 16 vuotta Honkanummen hautausmaalla maan povessa. Vastauksena tunsin,
kuinka meitä alettiin valmistelemaan avaruusmatkalle, vauva rinnallani. Kiisimme
halki mustan, synkän avaruuden vaikka samalla olimme siinä mökissä. Anoppi
harmitteli hiirtä, joka häiritsi rapinallaan hänen untaan. Kaukana edessämme
oli himmeän keltainen, valoisa piste, joka suureni sitä lähestyessämme. Pysähdyimme
sen eteen. Se oli epämääräisen muotoinen lieriömäinen metallin kiiltoinen
asteroidi, jonka puolitti vaakatasossa suuri suljettu halkeama, niin kuin
saksanpähkinässä.
Siinä oli vastaus. En saanut nähdä kuollutta isääni,
mutta tajusin, että kuolemassa Jumala ei jätä ketään heitteille, vaan Hän on huolehtiva
heistä kaikista. Tunsin, että kuolleilla ei ole mitään osaa meidän elävien
joukossa. Isäni on vahvassa säilössä, johon Saatanalla ei ole valtaa. Olin
täysin helpottunut. Ihmettelin Jumalan suuruutta, viisautta ja rakkautta.
Kuolemassakin voimme täysin luottaa Jumalaan ja Jeesukseen. Jumalan Poika on
viimeisenä päivänä herättävä vainajat kuolon unestaan, toiset iankaikkiseen
elämään ja toiset aikanaan tuomion ylösnousemukseen. Jeesus sanoo itsestään:
”Ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti,
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.” Ilm.1:18.
Laitoin vauvan sänkyynsä ja menin yön pimeyteen tyhjentämään
rakkoani. Avaruus oli täynnä kirkkaita tähtiä. Onnellisena ihailin niitä. Taivas
tuntui kodiltani. Aamupäivällä mökin pihaan tulla tupsahti anoppini veli
vaimoineen. Hän lausahti: ”Huomasitteko, viime yönä oli erikoisen kirkas
tähtitaivas!”
KOKEMUKSIANI USKOOON TULLEENA
Seuraavana työpäivänä, kun tapasin lähimmän esimieheni, ehdotin
hänelle, että menisimme autollani jonnekin maaseudulle juttelemaan, sillä
minulla on hänelle paljon kerrottavaa. Kerroin pelastuskokemukseni ja sanoin
olevani uusi mies. Jatkan nyt elämääni uudelta perustalta. Juttelimme ja uimme vielä
lämpimässä loppukesän Enäjärvessä. Rantakivillä istuessamme lähin esimieheni vaikuttui
niin todistuksestani, että yllättäen kysyi, ”Reino, mitä tuo kivi tuo mieleesi?”
Ei minulle mitään erikoista, mutta hänestä se oli suuri sammakko. Kättäni
puristaen hän vannoi, että hänen tupakointinsa loppuu tähän, kaivoi tupakkiaskin
taskustaan ja laittoi sen vedenrajaan sammakkokiven alle.
Seuraavana aamuna esimieheni aukaisi työhuoneeni oven ja
puhalsi tupakansavut silmilleni. Jatkoin kuitenkin työsuhdettani vastoin esimieheni
tahtoa vuoden 1980 loppuun, jolloin sanoin itseni irti työpaikastani. Vaimoni haki
silloin minusta eron, kun ei saanut minua luopumaan Jumalasta. Jouduin lähtemään kodistani Jeesuksen Kristuksen tähden.
Olin siis aivan yllättäen kokenut pelastuksen ja saanut
maistaa taivaan ihanuutta. Kotona Espoon Olarissa rukoilin Jumalaa ja kysyin
Häneltä, mistä tämä valtava kokemus oli ja halusin päästä niiden yhteyteen,
joilla oli samanlainen kokemus. Rukoillessani polvistuneena sohvapöydän ääreen silmäni
osuivat kirjahyllyyn ja siinä valkokantiseen vihkiraamattuun, jonka olimme
saaneet ev.lut. seurakunnaltamme vuonna 1968. Siinä oli vastaus. En ollut
aiemmin lukenut sitä kirjaa. Innokkaana avasin Raamatun ja aloin lukemaan aivan
alusta, luomiskertomuksesta. Halusin lukea sen kannesta kanteen. Janosin tietää
mitä se kirja sisälsi.
Alakouluajoista lähtien lukeminen on ollut minulle
vaivalloista. Ilmeisesti minulla oli jonkin asteen lukihäiriö. Illat luin
Raamattua niin että päätäni särki, kunnes lukeminen alkoi sujua paremmin. Vanhassa
testamentissa minua erityisesti kosketti kertomus Joosefista, miten veljet
häntä kohtelivat, olivat hänelle kateellisia ja suuttuivat hänen enneunistaan, möivät
hänet orjaksi, ja miten Joosef korkeassa virassaan Egyptissä rakkaudella
kohteli veljiään ja iäkästä isäänsä. Joosefissa oli Kristuksen Henki. Raamattu
tuli minulle erityisen rakkaaksi, olinhan itse saanut omakohtaisesti kokea sen
lupaukset pelastuksesta omikseni. Jeesus sanoo Joh.7:17: ”Jos joku tahtoo tehdä
Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä
omiani.”
Pyysin rukouksessa Jeesukselta, että Hän johdattaisi
minut seurakuntansa yhteyteen. Halusin palavasti päästä kasteelle. ”Joka uskoo
ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” Mark.16:16.
Olin käynyt vanhemman tyttäreni kanssa tutustumassa
Olarin Ev.lut. seurakunnan jumalanpalvelukseen. Sen kylmän muodollinen henki ei
vastannut sitä lämmintä henkeä, jonka olin sydämeeni saanut.
Helluntaiseurakunnan saarnaaja Niilo Yli-Vainio kaatoi
jonoittain ihmisiä Matinkylän ammattikoulun juhlasalissa. Kävin tilaisuutta
seuraamassa, mutta en mennyt jonoon kaadettavien joukkoon. Jokin voimallinen henki
siellä kyllä vaikutti, mutta mikä? Kysyin sitä Jumalalta. Hän kehotti minua
ostamaan Yli-Vainion kirjasia, että voisin verrata kaatajan opetusta
Raamattuun.
Tässä eräs hänen kirjasensa KÄSKYNJAOLLA, painettu 1975. Käsityksestään
Jumalattomien kuolleiden ikuisesta elämästä helvetin liekeissä, Yli-Vainio kirjoittaa
itsemurhan tehneestä Israelin ensimmäisestä kuninkaasta sivulla 13: ”Vainohullu
kuningas Saul yrittää työntää uudelleen miekkaa olemukseensa lopettaakseen
jälleen itsensä. Mutta se ei onnistu enää; sieluahan ei voi tappaa. Ajallisen
elämän voi katkaista, mutta ei iankaikkista…” Siis itsemurhan tehnyt jumalaton
Saul elääkin iankaikkisesti!
Mutta mitä sanoo Jumalan sana: ”Katso, kaikki sielut ovat
minun: niin kuin isän sielu, niin pojankin sielu – ne ovat minun. Se sielu,
joka syntiä tekee – sen on kuoltava” Hesekiel 18:4. Ihmeitä tekevä Yli-Vainio saarnaa kirjassaan Saatanan
suusta lähtenyttä valhetta: ”Niin käärme sanoi vaimolle: ’Ette suinkaan kuole’”
1.Moos.3:4. Samoin hänen oppinsa, että heti kuoltuaan ihminen menee joko taivaan
iloihin tai helvetin liekkeihin, on spiritismiä, riivaajahenkien oppia. Jeesus
kutsuu I kuolemaa uneksi: ”Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen
herättämään hänet unesta” Johannes 11:11. Kristuksessa kuolleet herätetään eloon
Jeesuksen toisessa tulemisessa 1.Tess.4:16 ja jumalattomat herätetään kuolon
unestaan tuomiolle vasta tuhannen vuoden kuluttua ja he saavat palkkansa tulijärvessä,
jossa palavat aivan loppuun, eikä heitä enää ole, lue Ilmestyskirjan 20. luku!
Kysyin Helluntaiseurakunnan edustajalta: miten he suhtautuvat Jumalan lakiin? Hän vastasi, että Jeesus lakkautti sen ristillä. Kysyin häneltä: onko laki nyt täysin arvoton, voinko heittää sen roskakoriin? Hän vastasi, että huoletta voit heittää Jumalan lain roskakoriin, yksin Jeesus riittää. Hän sekoitti seremoniallisen lain uhripalveluksineen, joka lakkasi Jeesuksen antaessa itsensä uhriksi ristillä ihmiskunnan puolesta, kymmenen käskyn siveyslakiin. Seremoniallinen laki eläinuhreineen viittasi varjoevankeliumina todelliseen pääsiäiskaritsaan, Kristukseen ristiinnaulittuna. Mutta kuolemallaan Kristus vahvisti 10 käskyn lain ja sovitti puolestamme lain vaatiman tuomion meitä syntisiä kohtaan. Synti on laittomuus (1.Joh.3:4). Synnin palkka on kuolema (Room.6:23).
Siskoni Iiris oli aiemmin liittynyt Adventtikirkkoon, ja hän oli siihen aikaan, kun keskustelin helluntailaisen kanssa, lähettänyt minulle seurakuntansa Raamatun tutkistelukortteja, joissa kunnioitettiin Jumalan muuttumatonta lakia. Jeesus itse sanoi, ettei Hän tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään sen. ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut” Matt.5:17,18.
Kiinnostuin Adventtikirkon tutkistelukorteista ja totesin
ne raamatullisiksi. Annankadun Adventtikirkossa oli meneillään pastori Toivo
Markkasen ja hänen vaimonsa Sirpan pitämä adventtisanomaa käsittelevä
kokoussarja, johon innokkaana liityin oppilaaksi. Samaan aikaan julisti adventtisanomaa
lääkäri Matti Miettinen jossain ”Yläsalissa” Kuusitiellä Taka-Töölössä. Hänen
äitinsä kehotti minua siirtymään poikansa oppilaaksi, sillä Yläsalissa
julistetaan mielestään täydellisempää adventtisanomaa. Päätin kuitenkin jatkaa käyntejäni
pastori Markkasten kokouksissa. Kesäkuussa oli kastejuhlat. Lääkäri Miettisen kuulijoista
monet kastettiin, pastori Markkasen kuulijoista vain minut. Sain Matti
Miettiseltä kastelahjaksi Ellen Whiten kirjan Aikakausien Toivo. Kirja on
Kristuksen Hengen innoittama kertomus Jeesuksen elämästä ja tehtävästä
syntisten ainoana pelastajana.
Erottuani kansankirkosta, nyt adventtisanoman vastaanottaneena
Annankadun Adventtikirkon jäsenenä , aloin tietenkin käymään
sapattijumalanpalveluksissa lauantaisin klo 10. Olin onnellinen, kun löysin
hengellisen kotini. Mutta pian huomasin, että seurakunnassa ei kaikki ollutkaan
kohdallaan. Nainen saattoi johtaa seurakunnan jumalanpalvelusta ja opettaa
seurakuntaa sapattikoulussa. Tunsin sydämessäni, että tämä ei ollut Raamatun
mukaista. Tutkin tarkemmin rukouksen hengessä, mitä sanoo Raamattu ja mitä
sanoo profetian Henki seurakunnan kaitsijan ja opettajan viroista: Raamatussa Mies
on perheen pää ja Kristus on seurakuntaperheen pää. Jumalan vallanalaisuudessa mies
kuvaa Kristusta ja nainen seurakuntaa, katso Efes.5:25. Jumalan Sanassa seurakunnan
kaitsijan viran perustelut ovat miehen ja naisen luomisessa: ”Ei miestä luotu
naista varten, vaan nainen miestä varten” 1.Kor.11:9, sekä syntiinlankeemuksessa:
”Eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen” 1.Tim.2:11–14.
Sen vuoksi seurakunnan kaitsijan tulee olla taitava opettamaan ja perheensä
hyvin hallitseva mies, samoin seurakunnan palvelijan tulee olla perheensä hyvin
hallitseva mies, lue 1.Tim., luku 3.
Jumalan säätämään vallanalaisuuteen 1.Kor.11:3, kuuluu seurakunnan
jokaista naispuolista (kreikaksi gynē
nainen)
jäsentä
koskeva päänpeittämisasetus, 1.Kor.11:5, jolla on hyvin syvällinen ja tärkeä
merkitys jäännösseurakunnalle tämän maailman lopputapahtumissa, mutta jota on suuresti
hyljeksitty, koska sen merkitys on ymmärretty väärin. Naisille säädetty päänpeittäminen
on Jumalan vallanalaisuuden merkki, jae 10., engl. käännöksen mukaan ”power on
her head” eli voima päänsä päällä – kuuliaisuuden kautta Jumalalta saatu voima,
sen ulkoinen merkki.
Jumalan sanansaattajan Ellen Whiten todistuksista löysin
sisarten päänpeittämisen todellisen merkityksen kirjasta Hengellisiä Kokemuksia,
sivuilta 50–51: ”Näin muutamia, jotka eivät seisoneet lujina nykyisessä
totuudessa. Heidän polvensa vapisivat, ja heidän jalkansa lipsuivat, sillä he
eivät olleet lujasti juurtuneet totuuteen. Kaikkivaltiaan Jumalan peitettä ei
voitu levittää heidän ylleen heidän noin vavistessaan. Saatana käytti kaikkia
kykyjään pitääkseen heitä sillä asteella, millä olivat, kunnes sinetöiminen oli
tapahtunut, kunnes peite oli levitetty Jumalan kansan ylitse, ja he olivat
jääneet ilman suojaa Jumalan hävittävää vihaa vastaan seitsemässä viimeisessä
vitsauksessa. Jumala on alkanut levittää tätä peitettä kansansa ylitse, ja se
on kohta levitetty kaikkien niiden ylitse, joilla on oleva suoja
teurastuspäivänä. Jumala on vaikuttava voimalla kansansa hyväksi ja Saatanan
sallitaan myös vaikuttaa.”
Raamatussa miehen ja naisen välinen aviosuhde kuvaa Kristuksen
ja Hänen seurakuntansa välistä suhdetta (Efes.5:22–33).
Monta vuotta varoitin seurakuntaani tästä kapinaluopumuksesta,
joka johti naispappeuteen Adventtikirkossa, mutta minut leimattiin
häiritsijäksi ja lopulta Läntisen piirikunnan silloinen johtaja Olavi Rouhe kehotti
minua eroamaan Adventtiseurakunnasta ja perustamaan oman seurakunnan, jossa naiset
peittäisivät päänsä rukoillessaan tai profetoidessaan. Mutta vasta vuonna 1995
erosin uuden vaimoni kanssa Someron Adventtiseurakunnasta ja muutimme Jumalan
johdatuksesta uuden vaimoni, kahden pienen lapsemme ja iäkkään äitini kanssa tänne
Taivalkosken koillisosaan Posion ja Kuusamon rajamaille. Muuttopäivä oli äitini
83. syntymäpäivä 29.11.1995.
Kuusamon Adventtikirkkoon emme katsoneet voimamme liittyä,
sillä nykyinen maailmanlaajuinen Seitsemännen Päivän Adventtikirkko on vajonnut
ekumeniaan, naispappeuteen ja onpa vaihtanut Israelin Jumalan Yehovah’n Babylonin
jumalaan Kolminaisuuteen. Kristus onkin nyt Adventtiseurakunnan ulkopuolella,
Ilm.3:20. Seurakunnan enkeli, pääkonferenssi Amerikassa, on tullut oksennetuksi
ulos, katso Ilm.3:16. Mutta Jumalalla on jäännös, Filadelfian seurakunta (Ilm.3:7-13), eli alkuperäiset Seitsemännen
Päivän Adventisti-uskovaiset, jotka pitävät Yehovah'n käskyt ja Jeesuksen uskon,
Ilm.14:12. Siihen joukkoon haluamme sydämestämme kuulua, mutta taivaassa on
meneillään tutkiva tuomio. Jeesus ja Isä-Jumala itse tuomitkoon, kuulummeko Hänen jäännösseurakuntaansa,
vai olemmeko mekin vain nimiadventisteja.
Pelastuskokemuksestani on kulunut aikaa 49 vuotta! Jeesuksen tähden jouduin jättämään eroamme halunneen vaimoni, silloiset tyttäreni ja kotini, mutta Hänen lupauksensa ovat kohdallani täyttyneet: "Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän" Matt.19:29. Kiitos Jeesus kaikesta, minkä olet minulle syntiselle rakkaudestasi ja suuresta armostasi antanut. Olen totisesti saanut monin verroin takaisin! Aamen.
Jumala siunatkoon sinua, rakas totuuden ystävä. Totuus on lopulta voittava. "He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä Hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat Hänen kanssansa" Ilm.17:14. Jeesus Kristus, Jumalan ainosyntyinen Poika, on tie ja totuus ja elämä (Joh.14:6). Hän on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä (1.Tim.2:5). Aamen.
Reino Kuikka
kuikkareino@gmail.com
